Sveta Nedelja se pridružila Mreži kreativnih gradova Hrvatske

Grad Sveta Nedelja jučer je održao konferenciju za medije u povodu potpisivanja Povelje Mreže kreativnih gradova Hrvatske. Konferencija se održala u prostorijama Gradske vijećnice Grada Svete Nedelje. Povelju su potpisali zamjenik gradonačelnika Svete Nedelje Davor Nađi, predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI) Ivana Nikolić Popović te gospodin Goran Kauzlarić ispred Udruge Gradova.

Kreativni gradovi imaju 19 % više radnih mjesta po stanovniku, 8 % više mladih ljudi po stanovniku, 73 % više studenata u visokom obrazovanju i 15 % više visoko obrazovanih ljudi po stanovniku. Također, imaju i 22 % više EU stranaca i 26% više ostalih stranaca po stanovniku. Njihove ključne prednosti su lakši napredak kroz razmjenu iskustava, razvijanje više radnih mjesta i kompetentnih ljudskih resursa, cjelovitiji i lakši pristup financiranju, kao i jačanje lokalne suradnje s globalnim učinkom. Gradovi s razvijenim kulturnim i kreativnim industrijama su značajno uspješniji, a kultura i kreativnost ključne su za razvoj gradova s niskim prihodima.

Potpisivanjem Povelje Sveta Nedelja je prihvatila da će provoditi duh i načela Povelje u svojoj sredini. Planskim dokumentima će se odrediti područja na kojima se očekuje doprinos kreativnim i kulturnim industrijama (KKI), kao i unapređenja i ciljeve koje time želi postići. Ujedno će se provesti mapiranje lokalnog obuhvata sektora KKI,  razvijat će se otvoreni dugoročni odnosi s relevantnim dionicima i uključivat će ih se u razvojne procese.  Osim toga, Sveta Nedelja će aktivno poticati razvojne aktivnosti, timski rad i međusobnu suradnju relevantnih dionika u inovacijskim procesima, razvijati i ostvarivati nove soft projekte u suradnji s KKI, formirati baze znanja i poticati razmjenu iskustava koja daju najbolje rezultate, uspostaviti poduzetničke inkubatore specijalizirane za KKI i za razvoj turističkih atrakcija KKI te uspostaviti zajednički projektni ured mreže KGH. Sveta Nedelja će izdavati promocijske i stručne publikacije o trendovima i razvojnim inicijativama, formirati info platformu putem svojih komunikacijskih kanala za programe i edukacije mreže KGH, ali i omogućiti građanima da malim interesnim ulaganjima, poput crowdfundinga, invest-klubova i fondova, podrže gradske projekte koje smatraju vrijednima i važnima.

Zamjenik gradonačelnika Davor Nađi naglasio je da je Sveta Nedelja još na proljeće prošle godine definirala strategijom razvoja Grada da želi gospodarski razvoj temeljiti na industrijama koje su utemeljene na znanju. To savršeno korelira s onime čime se bavi Mreža kreativnih gradova. Rekao je da već imaju primjere tvrtki koje to jako dobro rade a za primjer je naveo tvrtku Rimac Automobili, koja je privukla značajnu investiciju u svoje poduzeće. Iako su proizvodno poduzeće, oni jako puno ulažu u dizajn, istraživanje i slično, što zapravo spada pod kreativni sektor. Vjerojatno su zato jedna od najperspektivnijih firmi na ovom području, ali i u svijetu. Da ne bi sve ostalo samo na priči, kazao je da su već poduzeli neke konkretne mjere s ciljem privlačenja kreativnih industrija. Ukinuli su plaćanje komunalnog doprinosa za investicije, između ostalog i u području kreativne industrije, a za te su investicije u prvoj godini poslovanja ukinuli i plaćanje komunalne naknade. Ono što je jako bitno jest da kreativne industrije jesu one koje nose veće plaće. Stoga su ukinuli prirez kako bi neto plaće bile više, te kako bi zadržali i privukli što više ljudi u Svetu Nedelju. Cilj toga je dugoročno održiva zaposlenost, odnosno, intencija je da ovaj sadašnji stupanj nezaposlenosti, koji je manji od 5%, ostane isti ili bude još manji, kako bi standard življenja bio još bolji nego što je danas. Očekuje da će pristupanjem Mreži pokupiti nova znanja, ali i ona već stečena podijeliti, te dodatno unaprijediti njihov pristup privlačenju kreativnih industrija u Svetu Nedelju. (Grad Sveta Nedelja)