Opatija: Aplikacija 'Opatija' za bolje informiranje i komunikaciju s građanima

Nova aplikacija „Opatija“ namijenjena građanima, ali i posjetiteljima i turistima koja ima za cilj poboljšanje dvosmjerne komunikacije ali i dostupnost informacija o Opatiji putem modernih, smart telefona i ostalih uređaja predstavljena je danas na konferenciji za novinare javnosti, budući da je u prvom redu namijenjena građanima Opatije, ali i jačanju interne komunikacije unutar gradske uprave i gradskih tvrtki.

Aplikaciju „Opatija“  predstavio je direktor digitalne agencije „Tredecit“ j.d.o.o. Antonio Kuljanac,  tvrtke što je za potrebe Grada Opatije i razvoja u smjeru Smart cityja,  izradila spomenuta agencija. Konferenciji su bili nazočni gradonačelnik Ivo Dujmić sa zamjenicima Fernandom Kiriginom i Marinom Gašparić, te pročelnik UO za financije i društvene djelatnosti Danijel Jerman.

Aplikaciju je moguće besplatno instalirati a nalazi se portalu Opatija.city. Trenutno su aktivna četiri modula, popunjeni odgovarajućim informacijama: Obavijesti za građane, Događanja u Opatiji, Kontakt centar i Prijavi problem. Aplikacija ima mogućnosti za dodatni njezin razvoj, primjerice i za korištenje turistima.

Gradonačelnik Dujmić uvodno je istakao da je u vrijeme modernih tehnologija vrlo bitno omogućiti informacije u realnom vremenu građanima, te da Grad Opatija prati trendove u ovom smjeru. Rezultat je i ova aplikacija, koju je izradila opatijska tvrtka, koja je bila korisnik i poticajnih mjera iz gradskog programa poticanja poduzetnika.

Kuljanac je u prezentaciji aplikacije istakao da Grad Opatija prepoznao mogućnost pružanja „informacija na dlanu“, te od danas svojim građanima nudi mogućnost praćenja svih važnih vijesti putem pametnih telefona, ali i mogućnost građana da se aktivno uključe u život naše zajednice.

Aplikacijom Grad želi uspostaviti partnerski odnos sa svojim građanima, olakšati komunikaciju sa gradskom upravom, a sve u svrhu bržeg i jednostavnijeg rješavanja komunalnih problema. Komunikacija gradskih službi i građana i do sada je bila intenzivna, no sigurno je da će ova aplikacija tu komunikaciju značajno unaprijediti; rupa na cesti, neispravna javna rasvjeta, razbijena klupica samo su neki od primjera koje građani mogu na brz i jednostavan način dojaviti gradskim službama (koje potom mogu dalje distribuirati informacije gradskim tvrtkama nadležnim ovisno o domeni problema) i osigurati njihovo brže i učinkovitije rješavanje. 

Aplikacija sadrži i kategoriju obavijesti koja se sastoji od obavijesti o radovima (te  prostornom prikazu na samoj karti) kako bi građani u svakom trenutku mogli provjeriti o eventualnim ograničenjima u prometu na području našeg Grada, kao i pružanja informacije o privremenom isključenju električne energije radi održavanja ili kvara mreže. Pored toga građani mogu dobiti i pregled dnevnih zbivanja, objavljenih na web stranicama grada, kao i natječajima, savjetovanjima i sličnim vijestima u kojima je važan rok za prijavu. 

Sve obavijesti i novosti za građane automatski stižu na mobilne uređaje „push“ notifikacijom po njihovoj objavi (u realnom vremenu), čime ova aplikacija postaje najbolji i svako najbrži način informiranja o svemu što se događa, ili će se dogoditi, u Gradu Opatiji.

Aplikacija pruža i kalendar događaja u Opatiji, te imenik sa svim važnijim institucijama na području grada.

Aplikacija je besplatna za građane i dostupna na Google Play-u i App Store, dok se web preglednik može posjetiti na stranicama Opatija.City.

Pročelnik Jerman podsjetio je da je nedavno Grad Opatija omogućio studentima putem online obrazaca da ostvare pravo na sufinanciranje javnog gradskog prijevoza, te najavio nastavak ove prakse, ali i širenje načina e komunikacije te mogućnost da građani na ovaj način rješavaju svoje obveze prema Gradu, putem popunjavanja online obrazaca i slanja na email adrese u Grad Opatiju. (Grad Opatija)