Milijun kuna za digitalizaciju: Bjelovar postaje prvi hrvatski grad bez papira!

Nakon što su ove godine digitalizirali dio (uglavnom knjigovodstvenih) poslovnih procesa, Grad Bjelovar kreće u potpunu digitalizaciju. Usporedo s kreiranjem strateških dokumenata digitalizacije Grada Bjelovara, a koji će poslužiti kao okosnica projekta za izradu integralnog informacijskog rješenja "e-Bjelovar/Smart City", pokrenut je podprojekt implementacije informatičkih rješenja pod nazivom "Kolaborativna e-uprava" čime će biti završena prva od tri faze: implementacija informatičke (digitalne) podrške, prvenstveno u tijelima uprave samog grada.

Namjera je izraditi web bazirano rješenje, na komercijalnoj platformi, za upravljanje poslovno-upravnim procesima i pripadajućim dokumentima. Za tjedan-dva će biti raspisan natječaj vrijedan više od milijun kuna kojim se kreće u potpunu digitalizaciju Grada.

'Planiramo postati prvi grad bez papira, čime ćemo dodatno podignuti efikasnost gradske uprave, smanjiti birokraciju i biti transparentniji', kaže gradonačelnik Dario Hrebak.

Hrebak je odmah na početku mandata objavio kako će Bjelovar postati prvi u potpunosti digitalizirani grad u Hrvatskoj, pa su, nakon što su digitalizirali knjigovodstvo i računovodstvo, angažirali tvrtku In2 koja je punih šest mjeseci snimala i analizirala sve poslovne procese, te izradila studiju, odnosno procjenu koliko ih se i na koji način može optimalno digitalizirati. Procijenjeno je, kaže nam Hrebak, da treba digitalizirati 100 procesa (od podjele stipendija, nabave uredskog materijala, zaprimanja i obrade zahtjeva građana za razne naknade, digitalno potpisivanje pa i putem pametnog telefona....) koji čine čak 95 posto dnevnih poslovnih procesa, dok se to za preostalih 100 ne isplati jer je riječ o jednokratnim poslovima.

Posao digitalizacije vrijedan je preko milijun kuna, a Hrebak očekuje da bi trebao biti dovršen do kraja godine ili na samom početku iduće.

Projekt predviđa tri faze: 1. implementacija informatičke (digitalne) podrške, prvenstveno u tijelima uprave samog grada; 2. omogućavanje građanima najsuvremeniju komunikaciju s Gradom; 3. cjelovito rješenje za tzv. pametni grad.

Završetkom 1. faze, automatizacijom poslovnih procesa i uvođenjem elektronskog potpisa povećava se produktivnost, efikasnost i kvaliteta rada službenika, a uvođenjem mobilne aplikacije se dodatno ubrzava odlučivanje što sinergijski podiže učinkovitost i iskoristivost radnog vremena svih sudionika u procesima.

Na razini Gradske uprave omogućuje se veća povezivost i interakcija s drugim sustavima izvan eko-sustava Grada: G2C, G2B, G2G (2. faza). Time se stvaraju pretpostavke za cjelovito rješenje (3. faza) - osam glavnih „pametnih“ područja: pametna gradska uprava, pametni građani i obrazovanje, pametno zgradarstvo, pametna zdravstvena zaštita, pametni gradski prijevoz, pametna infrastruktura, pametne (nove) tehnologije i pametna (zelena) energija.

"Digitalizacija i automatizacija poslovnih procesa kao dio rješavanja zahtjeva građana i gospodarstvenih subjekata smanjuje vrijeme rješavanja zahtjeva (dostupni izvori navode smanjenje od barem 30%) i povećava transparentnost. Očekujemo efikasnije korištenje svih Gradskih resursa što će svakako rezultirati smanjenjem troškova. Kako infrastrukture, resursa informatičkog sustava, a najviše preraspodjele vremena i/ili ljudskih resursa. Cilj je smanjenje broja zaposlenih na način prirodnog odljeva. I time će se uštedjeti proračunska sredstva (novac građana). U fokusu je i smanjenje papira kao medija prijenosa informacija i kao ultimativni cilj potpuna digitalizacija kompletnog poslovanja", zaključuje Hrebak. (gradonačelnik.hr)

digitalizacija, Bjelovar, Dario Hrebak