Karlovac: Aquatiku dosad posjetilo preko 21.000 ljudi

Sav prihod od prodaje ulaznica ulaže se u opremanje i poslovanje same zgrade akvarija, te dodatna zapošljavanja

Novootvorenu karlovačku atrakciju, jedini slatkovodni akvarij u Hrvatskoj - Aquatika, u prva tri mjeseca od otvaranja posjetilo je nešto više od 21 tisuću ljudi. U upravi akvarija zadovoljni su ovim rezultatima, te navode da je prodano oko 1.600 obiteljskih ulaznica koje uključuju dvoje odraslih i do dvoje djece u razdoblju 3-18 godine života. Osim toga, akvarij je posjetilo oko 5 tisuća djece u organiziranim grupama, školama, vrtićima i slično.

Najbrojniju publiku čine upravo djeca i mladi u organiziranim skupinama ili u pratnji odraslih osoba te Aquatika upravo zato stalno priprema različite programe za djecu i mlade. Održavaju se razne tematske radionice, terenska nastavu, izborni predmeti za srednje škole, proslave rođendana, predstave, predavanja i slično. Sam akvarij prvenstveno je namijenjen djeci i mladima, učenicima, znanstvenicima, akvaristima, kao i lokalnom stanovništvu. Posjetitelji mogu razgledati bogatstvo života u rijekama i jezerima, odnosno primjerke više od stotinu slatkovodnih ribljih vrsta, od čega 40-tak endemskih.

Akvarij je prvenstveno namijenjen djeci i mladima, a novost u ponudi je i mogućnost edukativne proslave dječjih rođendana

Broj od 21 tisuću posjetitelja u jesenskom i zimskom razdoblju dobar je pokazatelj da će karlovački akvarij imati utjecaj na povećanje broja turističkih dolazaka u Karlovac, ističu u upravi Aquatike. Pravi pokazate bit će pak, dodaju, nadolazeća turistička sezona, kada će se vidjeti u kojem će se pravcu razvijati Aquatika. No, smatraju kako su proširenje ponude karlovačkih kupališta, investicije u Muzej domovinskog rata na Turnju te ostale turističke atrakcije grada Karlovca kao što su parkovi, stari grad Dubovac i dr., izvrsna su podloga za razvoj kvalitetne turističke ponude. Jedan od načina na koji Aquatika želi utjecati na povećanje prihoda od turizma je i povezivanje s ostalim nositeljima turističke ponude, uz kvalitetnu koordinaciju i promociju kroz Turističke zajednice grada Karlovca i Turističke zajednice Karlovačke županije, te osmišljavanje novih turističkih doživljaja.

Jedan od glavnih rezultata samog projekta tako je uključivanje različitih dionika u turizmu, primjerice lokalnih proizvođača suvenira, potom lokalnih turističkih agencija, hotela, restorana, turističkih vodiča, itd. U Karlovcu vode računa o tome da u sam projekt uključuju lokalne umjetnike, OPG-ove, obrtnike i tvrtke.

'Ideja je da se što više domaćih ljudi uključi u poslovanje akvarija, da ono što proizvedu, u akvariju mogu i prodati, a veliki broj posjetitelja i kupaca naših suvenira pokazuje da smo na dobrom putu', poručila je ravnateljica Aquatike Margarita Maruškić Kulaš. Sami posjetitelji akvarija s oduševljenjem posjećuju suvenirnicu u kojoj mogu kupiti domaće i tematske proizvode s karlovačkog područja.

Posjetitelji mogu razgledati bogatstvo života u rijekama i jezerima, odnosno primjerke više od stotinu slatkovodnih ribljih vrsta, od čega 40-tak endemskih

Važno je napomenuti kako javna ustanova Aquatika ne ostvaruje zaradu, već se sav prihod od ulaznica i prodaje automatski ulaže u opremanje i poslovanje ustanove. 'Zadovoljni smo ostvarenim prihodima, iz kojih se također financiraju i dodatna zapošljavanja, čime ostvarujemo neke od glavnih ciljeva projekta. Kao proračunski korisnik Grada Karlovca ovisimo o proračunskim sredstvima, ali je razvoj ustanove uvelike olakšan povećanim vlastitim prihodima', istaknula je Maruškić Kulaš.

Grad Karlovac kao osnivač ustanove daje nam maksimalnu podršku u radu i zajednički radimo na tome da turizam bude važna gospodarska grana grada Karlovca, poručili su iz uprave Aquatike.

Podsjetimo, Javna ustanova Aquatika nastala je u okviru projekta pod nazivom „Slatkovodni akvarij i muzej rijeka – Kaquarium“ kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu 36.222.282,45 kuna, a ukupna vrijednost projekta je 36.691.939,25 kuna. (E.Z.)