Ogulin: Gradonačelnik Domitrović naredio rezanje troškova u gradskim tvrtkama i ustanovama

Gradonačelnik Ogulina Dalibor Domitrović sastao se prošli tjedan sa direktorima i ravnateljima gradskih tvrtki i ustanova te im naložio da do kraja godine uštede, odnosno srežu troškove za više od pola milijuna kuna kako bi se barem dijelom sanirao minus gradskog proračuna od 2,5 milijuna kuna. Kako je Domitrović objasnio na svom Facebooku, nastavi li se dosadašnji trend i način funkcioniranja i trošenja Grada i gradskih poduzeća i ustanova, do kraja godine će proračunski minus narasti na tri milijuna kuna.

'Rashodi Grada i proračunskih korisnika su „baždareni“ na zlatno doba, na vrijeme izgradnje autoceste kad se nije znalo kamo s novcima. Ta vremena su prošla, proračun se od tada, na žalost, prepolovio, pa se treba prilagoditi tome. Proračun Grada ili proračun neke obitelji - princip je isti! Troši se onoliko koliko se ima za trošiti', poručio je gradonačelnik na FB-u.

Prihodi Grada Ogulina u posljednjih deset godina su se, naime, doslovno prepolovili – u 2006. su bili 75 milijuna kuna, a ove godine će vjerojatno iznositi oko 35 milijuna. S druge strane, kaže nam gradonačelnik Domitrović, rashodi i troškovi gradske uprave, poduzeća, ustanova i udruga, ne samo da se nisu smanjivali, već su blago i rasli.

Od direktora i ravnatelja na sastanku je stoga zatražio da smanje troškove i pokušaju povećati vlastite prihode, a ukupno do kraja godine moraju uštedjeti 600-700 tisuća kuna. Na koji način i kako, direktori i ravnatelji gradonačelnika moraju izvjestiti u svojim planovima koje moraju predati do kraja ovoga tjedna. Gradonačelnik, kako nam je kazao, ne očekuje da će se znatnije uštede u tako kratko roku moći postići povećanjem prihoda, već smatra da će se rješenje tražiti u smanjenju i rezanju rashoda.

Inače, gradonačelnik Domitrović je odmah po preuzimanju dužnosti, u srpnju, od svih ravnatelja i direktora gradskih ustanova i tvrtki zatražio da stave mandat na raspolaganje, najavljujući kako će nakon toga proanalizirati njihovo poslovanje i odlučiti tko može ostati na svojoj poziciji. Ubrzo nakon toga, Gradsko vijeće je odbilo izvještaje o radu gradskih tvrtki i ustanova čime je, prokomentirao je Domitrović na FB-u, 'jasno dalo do znanja da želi promjene u ovim tvrtkama'. No, do promjena još nije došlo jer se vodstvo grada u proteklom periodu fokusiralo prvo na reorganizaciju, novi ustroj i sistematizaciju gradske uprave u kojoj je, zbog postizanja veće efikasnosti, smanjen broj upravnih odjela. Hoće li doći do smanjivanja broja zaposlenih i u kojem broju, gradonačelnik za sad nije htio otkrivati rekavši tek da će se sve znati već za nekoliko dana.

U svakom slučaju, uz 600-700 tisuća kuna, koliko do kraja godine moraju uštedjeti gradska poduzeća, veći dio minusa gradonačelnik namjerava podmiriti uštedama u samom Gradu, na tekućem održavanju i troškovima. Domitrović se nada da će uskoro doći i do povećanja gradskih prihoda, pa da će Grad do kraja godine, u dva rebalansa ako treba, riješiti dubioze i u iduću godinu startati od pozitivne nule. (gradonačelnik.hr)