Dubrovnik: Sve bliži cilju - sezoni od 365 dana

Turistički rezultati ostvareni u 2016. godini bili se tema konferencije za novinare održane u ponedjeljak u prostorijama Turističke zajednice grada Dubrovnika


Direktorica TZGD-a Romana Vlašić predstavila je turističke rezultate ostvarene u prosincu, ali i tijekom cijele 2016. godine. Tom prilikom kazala kako je Novu godinu u Dubrovniku dočekalo 4.838 gostiju što je 9 posto više nego što ih je registrirano za doček 2016. godine. Najbrojniji su bili domaći gosti, gosti iz BiH, Slovenije, Portugala, Albanije, SAD-a, Austrije, Italije, Španjolske i Njemačke. Osim toga, izvanredni rezultati zabilježeni su i u prosincu 2016. godine. U brojkama to je 18.154 dolaska turista ili 26 posto više nego u istom periodu prethodne godine te 43.399 noćenja, odnosno 27 posto više nego u prosincu lani.

-„Turistička sezona u Dubrovniku se širi, a potaknuti rezultatima i uz niz priznanja približavamo se našem cilju - sezoni od 365 dana“, rekla je Vlašić. Podsjetila je na brojne promidžbene aktivnosti i projekte Turističke zajednice grada Dubrovnika poput izrazito uspješnog trećeg izdanja Good Food Festivala i višestruko nagrađivanog filma „Dubrovnik And Time“.

Gradonačelnik Andro Vlahušić rekao je kako se impresivni turistički rezultati kriju prije svega u kvalitetnom turističkom proizvodu, brendiranju Dubrovnika kao poželjne i sadržajne cjelogodišnje destinacije. -„Nisu toliko važni ni novi letovi, ni kampanje, nego proizvod. Možete pogledati turističke rezultate u Dubrovniku za siječanj, veljaču, ožujak i studeni u zadnje tri godine, sa i bez Zimskog festivala, sa i bez filmova, i vidjet ćete da su Zimski festival i snimanje filmova u Dubrovniku donijeli porast. Nemamo Pelješkog mosta, nemamo autoceste do Dubrovnika. Ali imamo živi grad i imamo proizvod. Ljudi ne dolaze u grad samo zato što je neki hotel otvoren ili zato što imamo novu zračnu luku. Ljudi dolaze ako postoji proizvod,“ kazao je. 

Gradonačelnik je potom usporedio rezultate Dubrovnika, Rovinja i Poreča prethodne i 2008. godine, kada je nastupila recesija. U Poreču je 2008. godine ostvareno preko 2.700.000 noćenja, a prošle preko 3.100.000. Za osam godina su porasli za 400 tisuća. Rovinj je 2008. godine imao oko 2.600.000 noćenja, a 2016. oko 3.400.000. Dakle, porasli su za 900 tisuća. Dubrovnik je 2008. godine zabilježio preko 1.700.000 noćenja u odnosu na preko 3.700.000 noćenja u 2016. godini.

–„Kako je to jedan grad u osam godina ostvario gotovo dva milijuna noćenja više?“, zapitao se gradonačelnik te zaključio: „Infrastruktura nije važna, Dubrovnik je postao živi grad. Nekoć smo bili najdosadniji grad u regiji, a samo u prosincu je bilo 20-ak koncerata. Više je prošli mjesec bilo koncerata u Gradu nego od 2004. do 2008. godine zajedno, i to besplatnih koncerata otvorenom.“

Najavio je i planove za 2017. godinu. Brojčano, predviđanja su realna , to znači 1.1 milijun dolazaka i 4 milijuna noćenja. U Dubrovniku tijekom zime u prosjeku boravi između 1.600 i 17.000 ljudi dnevno, kazao je Vlahušić, a cilj je tu brojku povećati na dvije tisuće, odnosno četiri tisuće vikendom kada će Dubrovnik s pravom moći nositi ime grada za sva godišnja doba. Kazao je kako će se 4. Zimski festival definirati već krajem siječnja te da je u suradnji s velikom svjetskom zabavnom kompanijom i hotelskom kućom cilj imati poseban program i za Dubrovački zimski festival te napose za doček Nove godine uz inozemnog glazbenog izvođača.

Turistički ciljevi koje su u Gradu Dubrovniku postavili za 2017. su ostvariti 1,1 milijuna dolazaka i četiri milijuna noćenja. Kako bi privukli što više turista, za proljeće pripremaju još jedno rebrandiranje Grada koji će tako, osim kao Dubrovnik for all seasons, promovirati i kao Dubrovnik Grad kulture i zabave, te Dubrovnik najveći filmski studio na otvorenom. (Grad Dubrovnik)