Boom turizma u Imotskom: Luksuznim vilama s bazenima i ove godine ruše turističke rekorde

Iako turistička sezona još nije zapravo ni počela, već je jasno da će Imotski ove godine srušiti rekordne prošlogodišnje brojke od 72 tisuće noćenja na području čitave Krajine, a 23 tisuće na području samog Grada Imotskog. U predsezoni, od 1. siječnja do 15. lipnja, ostvareno je naime 1.081 dolazaka i 3.296 noćenja što je povećanje od 7% u dolascima i 33% u noćenjima naspram istog razdoblja prošle godine.

Grad Imotski posljednjih godina bilježi jedan od najvećih turističkih boomova u zemlji, a zahvaljujući rastu dolazaka i noćenja koji se penje i do 60 posto, turizam postaje sve važniji faktor razvoja čitave Imotske krajine.

Iz Grada ističu kako je ovakvo naglo i značajno povećanje dolazaka i noćenja rezultat znatnog porasta broja obiteljskih kuća za odmor nakon probijanja tunela Sveti Ilija nakon čega je iznimno poboljšana povezanost svih područja Imotske krajine s Makarskom rivijerom. Naime, obiteljske kuće za odmor zapravo su luksuzne vile s bazenima kojih na području cijele Imotske krajine ima dvjestotinjak, a u samom Gradu 51, a smještaj u njima kreće se i do 120 tisuća kuna za tjedan dana. Sam Imotski trenutno broji 96 registiranih smještajnih objekata od čega su dva hotela, 43 pansiona/apartmana i 51 kuća za odmor.

„Turistički rezultati koje smo ostvarili prošle godine u Imotskom su odlični te su pokazali da turizam može biti važan gospodarski kotač za razvoj našeg kraja. Imotska krajina ima puno toga za ponuditi gostima te se u turizmu mogu ostvariti i dobri gospodarski rezultati, ali, najvažnije od svega, mogu se otvarati nova radna mjesta i nove prilike za rad naših građana“, kaže nam gradonačelnik Ivan Budalić.

Imotski je inače prije tri godine bio najuspješniji po povlačenju sredstava za unaprjeđenje turističke infrastrukture i sadržaja te je na području Krajine gradnja obiteljskih kuća za odmor prepoznata kao ključna stavka za produženje i uspjeh turističke sezone, a vlasnici kuća su za gradnju bazena dobivali od 40 tisuća kuna poticaja. 

Kako bi se povećali prihodi lokalnim samoupravama Imotske krajine i olakšala realizacija zajedničkih turističkih projekata, prošle je godine, inicijativom TZ Imotski i lokalnih samouprava ostalih osam općina, osnovana Turistička zajednica Imotske krajine, Imota. Tako je jedan od trenutno najvećih zajedničkih projekata gradnja biciklističke staze, vrijedna 200 tisuća kuna koja se oprema i klupama, a tu je i gradnja Vidikovca na Topani za što je osigurano 140 tisuća kuna.

Zbog izvrsnih turističkih rezultata posljednjih godina i mnogih planiranih zajedničkih turističkih projekata, ranije ove godine predstavljen je strateški plan razvoja turizma Imotske krajine u razdoblju od 6 godina s ciljem turističkog unaprjeđenja područja Krajine te adekvatnijeg pozicioniranja na tržištu. Neke od istaknutijih stavki strateškog razvoja turizma Imotske krajine koje imaju snažan potencijal razvoja su seoski i eko turizam.

Seoski turizam u Krajini može biti privlačan zahvaljujući ruralnom krajoliku i tradicionalnijem i mirnijem načinu života. Upravo su zbog ove vrste turizma ključni objekti poput obiteljskih kuća za odmor, pansiona, bed&breakfast ponuda itd. Eko turizam također ima snažan tržišni potencijal na imotskom području s obzirom da je ono obilježeno znatnom bio raznolikošću, a ljubitelje „prirodnijih“ i ne tipično luksuznih turističkih ponuda, upravo to i privlači. Svjetski poznato Crveno i Modro jezero u Imotskom pravi su primjer prirodne eko atrakcije, a 2022. godine postaju i Geo park pod zaštitom UNESCO-a. Nadalje, tu su i prilike za razvijanje ribolovnih sadržaja, ciklo turizma, pješaćenja, lova, promocije vina te kulturne baštine i raznih manifestacija.

Iako je razvoj turističkih sadržaja i ponuda Imotske krajine još uvijek uglavnom u početnoj i razvojnoj fazi, napravljeni su značajni iskoraci kojima svjedoče i rekordni dolasci i noćenja stranih i domaćih turista. Značajna stavka upravo je uspostavljanje zajedničke Turističke zajednice koja je ključan korak ka tržišnoj valorizaciji te turističkom brendiranju i prepoznatljivosti. (gradonačelnik.hr/L.U.)