Bjelovar: Stručnjaci predložili niz mjera za smanjenje prometnih gužvi u gradu

Danas je u gradskoj vijećnici Grada Bjelovara predstavljen Plan održive mobilnosti grada kojeg su izradili stručnjaci sa zagrebačkog Prometnog fakulteta. Glavni je cilj Plana unaprijediti funkcioniranje bjelovarskog prometa te rješiti problem svakodnevne gužve u centru grada i nedostatka parkirnih mjesta.

Kako navodi Bjelovarac.hr, u Bjelovaru popunjenost gradskih parkirališta od osam jutro do tri sata popodne dostiže čak 145%, uz pojašnjenje da je višak od 45% rezultat nepropisno parkiranih automobila, dok iz Grada poručuju da je više od 8200 vozila parkirano u centru grada svaki dan.

 „Na temelju analize postojećeg stanja Planom održive mobilnosti Grada Bjelovara definirane su strateške mjere podijeljene u osnovne kategorije: mjere za optimizaciju prometa motornih vozila, unaprjeđenje pješačkog prometa, unaprjeđenje biciklističkog prometa, unaprjeđenje prijevoza putnika u javnom prijevozu, ostale mjere unaprjeđenja održive mobilnosti, strategija pametnog upravljanja prometnim tokovima“, poručili su iz Grada.

Kao jedno od rješenja u Planu za mobilnost stoji i izgradnja podzemnih garaža na nekoliko najproblematičnijih lokacija u gradu, prenosi Bjelovarac.hr, dok je druga opcija ukidanje dijela parkirnih mjesta u centru, odnosno zamjena s biciklističkim stazama. Još jedno od mogućih rješenja jest i uvođenje dijeljene zone na Trgu Eugena Kvaternika – umjesto asfalta bi bio postavljen materijal koji asocira na pješačku zonu s ciljem demotiviranja vozača na parkiranje. Autori Plana su, u konačnici, predložili i efikasno testiranje u kratkom vremenskom roku koje bi se omogućilo izdavanjem privremene građevinske dozvole, a sve kako bi se utvrdilo hoće li nova rješenja biti od pomoći.

„To je sveobuhvatni Plan održive mobilnosti grada Bjelovara s puno konkretnih prijedloga, dosta njih i radikalnih, kroz koje nam vodeći hrvatski prometni strucnjači na čelu s prof. Markom Ševrovićem pomažu da riješimo neke dugogodišnje prometne probleme u Bjelovaru, od javnog prijevoza, gužve u centru grada, nedostatka parkirnih mjesta i biciklističkih staza, pa sve do korištenja novih smart city tehnoloških rješenja za prometne probleme. Počeli smo slušati struku, a ne ad hoc rješavati prometne probleme. Obećajem da ćemo većinu tih rješenja implementirati u srednjoročnom razdoblju. Neke novosti u smislu odvijanja prometa će se vidjeti već do kraja ove godine“, zaključio je gradonačelnik Hrebak na svojoj Facebook stranici. (Bjelovarac.hr, gradonačelnik.hr/J.L.)