KREATIVNA UPRAVA Blog Melite Pavlek

Kome govori samouprava: Koga targetirati i kako iskomunicirati poruku?

Iako će neki tvrditi da općine, gradovi i županije u svojem javnom komuniciranju ciljaju uvijek opću publiku, to jednostavno nije tako. Možda je u prijašnjim vremenima to i bilo moguće, ali razvoj tehnologije zakomplicirao je stvari.

Da bi poruka koju želimo prenijeti zaista zaživjela prije svega moramo odrediti kome se obraćamo. Iako će neki sada tvrditi da općine, gradovi i županije u svojem javnom komuniciranju ciljaju uvijek opću publiku, to jednostavno nije tako. Možda je u prijašnjim vremenima to i bilo moguće, ali razvoj tehnologije zakomplicirao je stvari. Potencijalne javnosti su uvijek načelno one skupine koje bi naši projekti, odluke ili promjene mogle interesirati ili koji će na bilo koji način biti zahvaćeni onim što samouprava radi. Ukoliko se radi o smanjenju cijena vrtića vjerujemo da će to interesirati skupinu roditelja kao primarno ciljanu javnost, ali i skupinu baka i djedova kao sekundarno zainteresiranu. Mali ili nikakav interes takva će poruka izazvati kod tinejdžera  i zato dobro promislite kome želite komunicirati koju poruku.

I tu posao tek počinje. Ukoliko želimo targetirati roditelje bitno je postaviti pitanje kako je najjednostavnije doći do njih i kako formulirati poruku da je oni razumiju. Trebate li poruku o smanjenju cijena vrtića svakako komunicirati i djelatnicima tih ustanova i zamoliti i njih da je populariziraju? Koje medije ćete koristiti za to? Kako ćete oblikovati priču? Iako nije toliko uobičajeno da samouprava komunicira putem društvenih mreža za mlađe skupine to je definitivno najjednostavniji i najbrži oblik informiranja. Zato nemojte biti konzervativni i koristite sve kanale kako bi postigli maksimalni efekt. Na drugoj strani, ne bježite niti od tradicionalnih mogućnosti. Tiskanje publikacija koju će građani dobiti u svim dijelovima vašeg grada sigurno je odličan način da i starija populacija dobije informacije koje su bitne za njih. Targetirate li investitore, vjerojatno će dobar i ciljani nastup na nekom investicijskom forumu prije donijeti konkretan kontakt sa zainteresiranima nego sve publikacije ovog svijeta. Nemojte zanemariti važnost lokalnih televizija i radija. Iako su nacionalni mediji za prenošenje poruke bitni velik dio građana veže se za svoje lokalne radio postaje i redovito ih prati.

Kako bi vaša ciljana publika zaista i čula vašu poruku brinite i o globalnim trendovima koji se često odražavaju i na lokalnim prilikama. Na primjer, procjenjuje se da će ove godine građani jednako vrijeme provoditi u gledanju televizije kao i na konzumiranju sadržaja putem društvenih mreža i gledanja You Tube videa. Prošla godina je bila prva godina u kojoj su veliki oglašivači potrošili više novca ne digitalu nego na televiziju. Naravno da samouprava nije kompanija, ali ovaj podatak puno više govori o načinu na koji opća javnost dolazi do  informacije u 21. stoljeću. U komuniciranju mlađih generacija najvažniju ulogu igra ekran – ekran smartphonea, računala ili tableta. To samo znači da će i javno komuniciranje morati prihvatiti tu činjenicu.

Dakle, kada ste odabrali svoju primarnu ciljanu publiku prije svega;

  1. Poruku prilagodite razumijevanju i komuniciranju te publike.
  2. Koristite sve kanale koji vam omogućavaju efikasno komuniciranje.
  3. Ne robujte predrasudama, već pratite trendove modernih tehnologija.

 

Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.

*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.

 

 

BLOG, melita pavlek, kreativno upravljanje